--

You gotta stand for something or you'll fall for anything.

Ετικέτες

Αγάπη (11) Αθλητισμός (4) Αλήθεια (1) Αναδημοσίευση (15) Ανθρώπινα Δικαιώματα (1) ΑΟΖ (16) Άραγε τι να κάνεις (2) Αστρονομία (8) Άσχετα (33) Βία (1) Βιβλίο (1) Γιατί πρέπει να νιώθω τυχερή (11) Διαπιστώσεις (6) Διάφορα (8) Διεθνή (2) Δουλειά (14) Ειρωνία (4) Είχα κι άλλα να πω (4) Εκλογές 2013 (15) Ελλάδα (28) Εμπνεύσεις (48) Ενδιαφέρον (6) Ενευρίασα (5) Ενημέρωση (27) Επαίκτηκα (2) Επιστήμη (4) Έρωτας (12) Ευτυχία (1) Ευχαριστώ (1) Θεωρίες (6) Καλή Διάθεση (27) Κοινωνία (57) Κόσμος (8) Κρίμα (2) Κύπρος (152) Λάρνακα (17) Λιαντίνης (2) Λουθείτε τα (4) Μεταναστευτική πολιτική (1) Μουσική (102) Νίκος Λυγερός (20) Ό (12) Οικονομία (24) Όνειρο (7) Παθήματα-Μαθήματα (1) Παράπονα (12) Πελλαμός (1) Περιβάλλον (3) Πολιτική (40) Προβληματισμός (89) Προδοσία (3) Σκέψεις (62) Συγχαρητήρια (7) Συμβουλές (4) Συμπαράσταση (11) Συνέπεια (1) τι να 'ναι (12) Το απόσπασμα της ημέρας (4) Τύχη (2) Υγεία (6) Υπενθυμίσεις (1) Υπερβολές (6) Υποκρισία (1) Φιλία (2) Φιλοσοφία (18) Φλερτ (1) Φυσικό Αέριο (1) Χάζι (28) Χαλαρά (5) χαχα (4) Ψέμματα (1) Ψυχαγωγία (2) I am so excited (5) Mr. Freeman (1) No further comment (1) No mood for comments (2) Note to self (1) Posts of silence (2) wtf (37)

Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2011

Διόδια;

Ψες είδα στις ειδήσεις ότι σκέφτονται να βάλουν διόδια για αυτούς που εισέρχονται στο κέντρο της Λευκωσίας και άλλων μεγάλων πόλεων της Κύπρου.

Πρώτη απορία: Τι σημαίνει "άλλων μεγάλων πόλεων της Κύπρου" :P.

Δεύτερη απορία: Τι πίνουν και δεν μας δίνουν εκεί στο υπουργείο συγκοινωνιών;!

Τάχατες θα δώσουν κίνητρα στους πολίτες να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς!

Αν ήταν έτσι θα μπορούσαν να το κάνουν με άλλους τρόπους που δεν θα επιβάρυναν οικονομικά κανέναν! Όπως για παράδειγμα, να εκάμναν ασφαλής χώρους στάθμευσης, έξω από το κέντρο - με χαμηλά κόστη, και από εκεί να φεύγουν λεωφορεία κάθε 20 λεπτά. Αλλά γιατί να κάμουν κάτι τέτοιο (που θα δημιουργούσε θέσεις εργασίας για να κτιστεί ο χώρος στάθμευσης που λογικά θα είναι ένα πολυόροφο κτίριο, και για οδηγούς των λεωφορείων) ενώ μπορούν άμεσα να πιάνουν λεφτά από τον καθένα που θέλει να πάει με το αυτοκίνητό του στην πόλη;

Είναι παράλογο να βάζεις διόδια σε μια τόσο μικρή χώρα και να φέρνεις σαν παράδειγμα το Λονδίνο. Δεν είμαστε Λονδίνο! Κατά την άποψή μου είναι μια δυσλειτουργική και επιπόλαιη ιδέα.

Αν η οποιαδήποτε κυβέρνηση σκεφτόταν το καλό αυτό του τόπου θα αντιλαμβανόταν ότι για να πάει καλά η χώρα πρέπει η χώρα να παράγει. Όχι μόνο υπηρεσίες! Να δώσουν κίνητρα και εφόδια στους γεωργούς, στους κτηνοτρόφους - για να μπορούν να συναγωνιστούν τα εισαγόμενα στις τιμές.

Το άλλο που θα μπορούσαν να κάνουν, αντί να τσακκώνονται με τις συντεχνίες αν θα αποκόψουν ή αν θα παγώσουν μισθούς θα μπορούσαν κάλλιστα να χρησιμοποιήσουν τη δύναμή τους σαν εργοδότες! Σκέφτου να έκαναν ειδικές διαδρομές λεωφορίων για τους δημοσίους υπαλλήλους ή να τους ανάγκαζαν να φορούν στολές made in Cyprus! Σε 4-5 διαφορετικά χρώματα και στυλς!

Έχει κανένα όμως που πραγματικά σκέφτεται το καλό των υπολοίπων συμπατριωτών του; Αμφιβάλλω!

10 σχόλια:

  1. Εμ... αντιλαμβάνομαι τι λες και μένα δεν μου άρεσε η ιδέα (εργάζομαι στο κέντρο) αλλά όπως την διατύπωσαν ύστερα η ιδέα μου άρεσε.

    Βασικά είπανε οτι για να χρεώνουν διόδια θα πρέπει να φτιάξουν μέσα μαζικής μεταφοράς π.χ. τραμ:

    Άρα:

    1. θα μειωθεί και τo καυσαέριo (έχω γραφείο με παράθυρο σε κεντρική λεωφόρο της πόλης και αρα καταλαβαίνεις πόσο υποφέρω)

    2. Θα αυξηθούν τα έσοδα της κυβέρνησης απο τα διοδια και τα εισιτηρια των τραμ.

    3. Θα μειωθούν τα έξοδα των καταναλωτών για αγορά βενζίνης (υπολόγισα πριν λιγο καιρο οτι αν παιρνω λεωφοριο θα γλυτωνω περιπου 50 ευρώ κάθε μήνα)

    4. Θα αυξηθεί το κυπριακο ΑΕΠ (δηλαδη θα έχουμε περισσότερη οικονομική ανάπτυξη) αφου θα εισάγεται λιγότερη βενζίνη (οι εισαγωγές είναι αφαιρετικές απο το ΑΕΠ)

    Έχω και άλλα θέματα για συζήτηση τα οποία θα σου γράψω αποψε γιατί πόνεσα τα μάτια μου :(... :)

    xxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υποθέτεις ότι θα γίνουν όλα με σωστό τρόπο. Δεν πρόκειται να γίνουν σωστά τα πράγματα. Θα μπορούσαν να γίνουν λειτουργικά μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς να επιβληθούν διόδια και μετά να τα κάνουν τα διόδια - αν υπάρξει ανάγκη να δώσουν περισσότερα κίνητρα στον κόσμο.

    Η εξαγγελία των διοδίων από τη στιγμή που δεν θα έχουν άμεση εφαρμογή, ήταν άτοπη και επιπόλαιη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συμφωνούμε

    Όλα αυτά φυσικά δεν αναιρούν αυτό που είπα δηλαδή η ιδέα μου άρεσε.

    Το πως διατυπωνεται μια ιδέα η το πως εκτελείται δεν επηρεάζει την ποιότητα της ιδέας .

    Όνειρα γλυκά σαν εσένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. To ksavaskeftika kai omologw oti exeis 100% dikaio. Ayto pou me problnmatizei einai oti av ypothetoume pavta oti tha apogxavouv ta egxeirnmata tns kybervnsns tote n kybervnsn tha eitan kala va mnv avaferei opoiesdnpote idees kai va mnv prospathei va kavei tipota... Av to kavei auto omws tote n allagn pws tha erthei? Pws tha allaksei o kosmos av thewroume oti mia maxn einai xamevn apo tnv arxn?... Av mia logikn idea pou einai oikovomikn kai syvama filikn pros to periballon einai xamevn apo xeri Esy ti apopseis exeis gia ayto?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εγώ μιλούσα για το συγκεκριμένο μέτρο, και όχι γενικά. Η συγκεκριμένη ιδέα δεν είναι λογική, ούτε οικονομική!

    Πού ακριβώς ξεκινά το κέντρο της Λευκωσίας; Πολλύς κόσμος απλά επιλέγει να πάει βόλτα με το αυτοκίνητο από τη Μακαρίου, και ίσως μετά κατεβεί για βόλτα! Αν μπουν τα διόδια εγώ πιστεύω θα είναι ένα αντικίνητρο για όσους επισκέπτονται το κέντρο για μη-επαγγελματικούς λόγους. Τα διόδια θα ισχύουν όλες τις ώρες; Τα τραμ θα λειτουργούν όλες τις ώρες; (Τραμ;; Δαμέ ένας γνωστός μου γερμανός, όταν του ανέφερε κάποιος για τραμ απόρρησε γιατί σκεφτόμαστε τέτοια λύση, αφού βασικά αχρηστεύουν μια λωρίδα!)

    Δεν είμαι απορριπτική εκ φύσεως, μην το παίρνεις έτσι. Και φυσικά είμαι υπέρ οποιασδήποτε ΚΑΛΟβουλης ιδέας για ανάπτυξη. Αυτός που έχει καλές προθέσεις, και θέλει πραγματικά να επέλθει αλλαγή προσπαθεί σιγά-σιγά να βοηθήσει τον κόσμο να αναπτύξει μια καλή κουλτούρα. Όταν προσπαθείς να επιβάλεις κάτι μέσω εκβιασμών (πχ. πλήρωσε για να περάσεις ή πιάσε το τραμ) σίγουρα θα αποτύχει!

    Κάτι παρόμοιο ήταν και η λωρίδα των 2+. Για όνομα του θεού. Πεταμένα λεφτά! (των φορολογουμένων). Επογιατίζαν τους δρόμους χωρίς καμμία απολύτως έρευνα. (αφού τα επογιατίσαν εζητήσαν να τρέξουν προσομοίωση της κίνησης και ανακαλύψαν ότι θα προκαλείτο χάος, και εξαναπογιατίσαν τα!).

    Ο κόσμος αλλάζει συνεχώς, απλά η αλλαγή δεν είναι αισθητή από τη μια μέρα στην άλλη. Μια ιδέα δεν αρκεί να είναι λογική, οικονομική και φιλική προς το περιβάλλον! Πρωτίστως, πρέπει να είναι πραγματοποιήσιμη. Πρώτον, επειδή η λογική δεν είναι κάτι που μοιράζονται όλοι στην ίδια συχνότητα και επειδή τα κόστη δεν ακούγονται το ίδιο σε διαφορετικά φτια για να μπορούν όλοι να συμφωνήσουν ότι είναι οικονομική.

    Δεν είναι θέμα της παρούσας κυβέρνησης η ανικανότητα και η αναξιοπιστία. Είναι χαρακτηριστικό του κρατικού μηχανισμού όπως κτίζεται από τότε που δημιουργήθηκε. Ένας δημόσιος υπάλληλος χαρακτηριστικά ανέφερε ότι αν κάποιος λειτουργός αφυπηρετήσει ή πεθάνει, κανείς δεν αναλαμβάνει να συνεχίσει το έργο του.

    Ευθύνη έχουν όλοι, και πραγματικά λυπούμαι που νέοι, κάτω των 35 επιδιώκουν να εξασφαλίσουν μια θέση στο δημόσιο. (με το δίκαιο τους από τη μια).

    Για να απαντήσω πιο συγκεκριμένα στο ερώτημά σου, θα εμπιστευτώ τις ιδέες και τις προθέσεις του ανθρώπου που θα τα βάλει με το σύστημα, και πάνω από όλα θα βάλλει το κοινό καλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πάρα πολύ σωστά τα είπες.

    Αν τα δούμε όμως από μια άλλη διαφορετική σκοπιά?

    Πόσος κόσμος έχει σταματήσει να πηγαίνει στη μακαρίου γιατί δεν αντέχει την κίνηση και δεν βρίσκει χώρο να παρκάρει? Πόσα καταστήματα έχουν κλείσει?

    Το πως θα λειτουργεί το μοντέλο είναι πάρα πολύ καλό θέμα και θα αναμένουμε με ανυπομονησία τους αρμοδίους να μας εξηγήσουν. Εχουμε ομως παραδειγματα να αντιγραψουμε απο τους Ευρωπαιους εταίρους.

    Το σχόλιο του γνωστού σου Γερμανού είναι πολύ σωστό. Δεν είναι όμως τα τραμ η μοναδική λύση. Υπάρχουν και τα λεωφορία. Υπάρχει και το παράδειγμα του Λουξεμβούργου που επισκέφτηκα πριν μερικούς μηνες όπου υπάρχει το καλύτερο δίχτυο λεωφορίων που έχω δεί.

    Όσο αφορά το σχόλιο σου για την λωριδα των 2+ συμφωνούμε. Χρειάζεται σωστή εμπεριστατωμένη έρευνα και μελέτη εκ των προταίρω.

    Η σωστή έρευνα και η μελέτη θα αποδείξουν αν είναι πραγματοποιήσιμη μια ιδέα η όχι. Η ίδια έρευνα θα αποδείξει αν είναι οικονομική η λύση η όχι. Εμείς μπορούμε μόνο να κάνουμε εικασίες

    Το θέμα μου είναι οτι η Λευκωσία χρειάζεται καλύτερα μέσα μαζικής μεταφοράς. Όμως αν η κυβέρνηση επενδύσει σε μέσα μαζικής μεταφοράς και κανείς δεν τα χρησιμοποιεί? θα είναι πεταμένα λεφτά.

    Ναι συμφωνω οτι μερικές φορές οταν προσπαθείς να επιβάλεις κάτι μέσω εκβιασμών μπορεί να βρείς αντίδραση αλλά άλλες φορές το μαστίγιο σε συνδυασμό με το καρρότο ειναι πολυ αποτελεσματικό για την σωστή κατεύθυνση των πολιτών ιδίως όταν έχουν μάθει μια συγκεκριμένη νοοτροπία.

    Θα εμπιστευτώ και εγώ το ίδιο άτομο. Ομως μέχρι να εμφανιστεί αυτό το άτομο δεν ειμαι διατεθειμένος να ανεχτώ την αδράνεια και την μη καταβολή καινοτόμων ιδεών. Οι κυβερνητικοί και οι υπουργοί και οι λοιποί δημόσιοι υπηρέτες πληρώνονται για να εχουν ιδεές και να ενεργούν για το καλο του τόπου. Τους πληρώνουμε για να κάνουν αυτό το οποίο λες και εσυ... να μεριμνούν για το κοινό καλό και αν χρειαστεί να τα βάζουν με το σύστημα... άρα αφου τους έχουμε που τους έχουμε ας κάνουν και αυτοί κάτι...

    ΘΕΛΩ ΑΛΛΑΓΗ ΧΤΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προσωπικά πιστεύω ότι τα επιχειρήματα της Georgias είναι πιο σωστά και πιο λογικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ μαζί σου Shamrock... νομίζω ότι έχει δίκαιο η Γεωργία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ναι, όμως το πρότυπο που έχει διαλέξει για την ιστιοσελίδα της είναι λίγο κουραστικό για τα μάτια μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χαίρομαι απου συμφωνείτε! Αυτό σημαίνει ότι μπορεί σιγά σιγά κάτι ν' αλλάξει.

    Ελπίζω τώρα να σας βολεύει περισσότερο το look and feel του ιστολογίου! :)

    (απολογούμαι, δεν ήξερα ότι περνούν κι άλλοι από εδώ και το έριξα στον πειραματισμό!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή