--

You gotta stand for something or you'll fall for anything.

Ετικέτες

Αγάπη (11) Αθλητισμός (4) Αλήθεια (1) Αναδημοσίευση (15) Ανθρώπινα Δικαιώματα (1) ΑΟΖ (16) Άραγε τι να κάνεις (2) Αστρονομία (8) Άσχετα (33) Βία (1) Βιβλίο (1) Γιατί πρέπει να νιώθω τυχερή (11) Διαπιστώσεις (6) Διάφορα (8) Διεθνή (2) Δουλειά (14) Ειρωνία (4) Είχα κι άλλα να πω (4) Εκλογές 2013 (15) Ελλάδα (28) Εμπνεύσεις (48) Ενδιαφέρον (6) Ενευρίασα (5) Ενημέρωση (27) Επαίκτηκα (2) επανεκκίνηση (1) Επιστήμη (4) Έρωτας (12) Ευτυχία (1) Ευχαριστώ (1) Θεωρίες (6) Καλή Διάθεση (27) Κοινωνία (57) Κόσμος (8) Κρίμα (2) Κύπρος (152) Λάρνακα (17) Λιαντίνης (2) Λουθείτε τα (4) Μεταναστευτική πολιτική (1) Μουσική (102) Νίκος Λυγερός (20) Ό (12) Οικονομία (24) Όνειρο (7) Παθήματα-Μαθήματα (1) Παράπονα (12) Πελλαμός (1) Περιβάλλον (3) Πολιτική (40) Προβληματισμός (89) Προδοσία (3) Σκέψεις (62) Συγχαρητήρια (7) Συμβουλές (4) Συμπαράσταση (11) Συνέπεια (1) τι να 'ναι (12) Το απόσπασμα της ημέρας (4) Τύχη (2) Υγεία (6) Υπενθυμίσεις (1) Υπερβολές (6) Υποκρισία (1) Φιλία (2) Φιλοσοφία (18) Φλερτ (1) Φυσικό Αέριο (1) Χάζι (28) Χαλαρά (5) χαχα (4) Ψέμματα (1) Ψυχαγωγία (2) I am so excited (5) Mr. Freeman (1) No further comment (1) No mood for comments (2) Note to self (1) Posts of silence (2) wtf (37)

Τρίτη, 19 Μαρτίου 2013

Από τη μια είναι καλό που μας "την έκατσαν" τόσο απότομα. Τουλάχιστο τώρα υπάρχει ελπίδα ότι ξυπνήσαμε, και ότι ΔΕΝ θα δεκτούμε μνημόνια!

Και μην με ρωτήσετε ΠΑΛΕ πού θα βρούμε τα λεφτά!

6 δις βρίσκουμεν τα και μόνοι μας! (ΔΕΝ χρειαζόμαστε 17δις!).

Δεν θέλουμε τα λεφτά τους! Δεν τα χρειαζόμαστε! Ας μην τους αφήσουμε να λεηλατήσουν τη χώρα και τα όνειρά μας.

Κι δεν είναι θεωρίες συνομωσίας. Αυτά τα πράγματα ήδη γίνονται δίπλα μας. Ακόμα τους πιστεύεις;


7 σχόλια:

  1. Φιλαράκι θα μπορούσες να μου εξηγήσεις γιατί δεν τα 17 δις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πάρα πολύ καλός ο Πλατύς... μόνο που έχει εταιρεία η οποία εγγράφει και εξυπηρετεί ρώσσικες εταιρείες... και άρα θεωρώ λογικό να διατηρεί μεροληπτική στάση

    Τον Ιούλιο του 2011 η Ευρωπαική Τραπεζική Aρχή (EBA στα αγγλικά) ανακοίνωσε ένα ποσό γύρω στα 2.5 δις για τις τράπεζες και τους είπε να βρουν τα λεφτά μέχρι τον Ιούνιο του 2012.

    Αυτό όμως ήταν τον Ιούλιο του 2011

    Τον Ιούλιο του 2011 ανακοινώθηκε επίσης κούρεμα των Ελληνικών Ομολόγων ύψους 21%... το οποίο μετά την άνοιξη του 2012 έγινε μεγαλύτερο απο 70%... με αυτό συνεπαγόταν επιπρόσθετη ζημιά για τις τράπεζες μας περίπου 2.5 δις (δλδ (70%-21%) χ 5 δις ομόλογα = περίπου 2.5 δις.

    Άρα μέχρι τώρα έχουμε 2.5δις + 2.5 δις = 5 δις για τις τράπεζες

    Μετά... είχαμε το Μαρί και επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα και στην Κύπρο

    Αν κοιτάξεις το κάτω γράφημα στην σελίδα 13 θα δεις οτι τα non performing loans της τράπεζας κυπρου αυξήθηκαν πολύ απο τον σεπτ. του 2011 (περίπου 8.5%):

    http://www.bankofcyprus.com/Documents/Investor%20Relations/Presentations/English/Presentation_Results3Q2012_Final.pdf

    Στην σελίδα 5 λέει οτι τα συνολικά δάνεια της τρ. Κύπρου είναι 28.2 δις άρα 28.2 Χ 8.5% = 2.4 δις ζημιές... μόνο για την τρ. Κύπρου

    Το θέμα είναι οτι τα non-performing loans της η τρ. κυπρου δεν τα καταγραφει ως ζημιές γιατί λέει οτι κατέχει εξασφαλίσεις (π.χ. υποθηκευμένα σπίτια)

    η EBA το παράβλεψε αλλά η Τρόικα λέει οτι δεν είναι σωστή πρακτική γιατί μόνο στην Κύπρο γίνεται αυτό (στις άλλες χώρες οταν δεν είναι non performing το δάνειο κατάσχεται το σπίτι και πωλείται άμεσα) και αν λάβουμε υπόψη και την πτώση στις τιμές των ακινήτων που χρησιμοποιούνται ως εξασφάλιση τότε οι ζημιές θα είναι πολύ περισσότερες... ενώ αν όλα αυτά τα ακίνητα τα κατάσχουν οι Τράπεζες και πάνε να τα πουλήσουν θα ρίξουν ακόμη περισσότερο τις τιμές

    Άρα αν υποθέσουμε 2.5 + 2.5 + 1 δις (υπόθεση για ζημιές NPLS)= 6 δις βασικού σεναρίου Pimco

    Μόνο που η κατάσταση στην Κύπρο επιδεινώνεται (η ανεργία αυξήθηκε πάρα πολύ) και αυτό φυσικά συνεπάγεται με ακόμη περισσότερα μη εξυπηρετούμενα δάνεια στο μέλλον... και άρα αν υπολογιστούν και αυτά πάμε στα 10 δις του ακραίου σεναρίου της Pimco

    Επίσης τα 2.5 δις που ανάφερε ο Πλατύς αναφέρονται μόνο στην Κύπρου και την Λαική (που έχουν μερίδιο λίγο πιο πάνω απο το 50% του κυπριακού συστήματος) και δεν περιλαμβάνεται το υπόλοιπο 50% των κυπριακών τραπεζών (συμπεριλαμβανομένου και του συνεργατισμού)

    Τώρα... έχουμε και την κυπριακή δημοκρατία που πρέπει να πληρώσει ομόλογα και δάνεια αξίας περίπου 5 δις τα επόμενα τρία έτη σε ξένους (αν λάβουμε υπόψη και τα ελλείματα του προυπολογισμού της το ποσό που θα χρειαστεί να δανειστεί θα είναι περίπου 7 δις)...

    (αυτό μπορούμε να το δούμε απο εδώ: http://www.centralbank.gov.cy/nqcontent.cfm?a_id=11088)


    επίσης η σελίδα του ΥΠΟΙΚ που μου είπες δείχνει ΜΟΝΟ τα δάνεια και ΟΧΙ τα ομόλογα που χρωστά η κυπριακή δημοκρατιά

    Άρα δυστυχώς πιστεύω οτι το σχόλιο του Πλατύ είναι λάθος και με 5-6 δις δεν σωζόμαστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έστειλα σου email.

      Σωζόμαστε και θα το δεις στην πράξη. Η ανεργία θα μειωθεί κατακόρυφα όταν ξεκινήσουν οι εργασίες για το τερματικό. Εάν απεγκλωβιστούμε από την Τρόικα θα μπορούμε να φέρουμε τις ισορροπίες.

      Ξέρω ότι είσαι ειδικός κτλ κτλ. Δεν είναι ότι δεν εμπιστεύομαι την κρίση σου. Αλλά δεν μιλάμε μόνο για αριθμούς και εξισώσεις δαμέ. Σκέφτου τι θα έλεγαν οι Έλληνες το 1940 εάν άκουγαν τους ειδικούς να τους αναλύουν τους αριθμούς.

      Μπορεί να υποφέρουμε για λίγο, αλλά κάνουμε το σωστό όχι μόνο για μας, αλλά για τον κάθε ευρωπαίο.

      Διαγραφή
  3. Το είδα το email :) Δεν θεωρώ το εαυτό μου ειδικό...
    ... με είχε συγχίσει η αναφορά σου στον συνεργατισμό (προς τον οποίο η δανειακή οφειλή ειναι μακροπρόθεσμη) και υπολόγισα ότι θα είχες δει μόνο τη λίστα με τα δανεια

    ξέρω οτι σωζόμαστε αλλά για να σωθούμε πρέπει να αναγνωρίσουμε το μέγεθος το προβλήματος. Δεν θα ήταν καθόλου ηρωικό εκ μέρους των ελλήνων του 40 αν πήγαιναν στον πόλεμο έχοντας την εντύπωση οτι θα αντιμετωπίσουν ιθαγενείς με τόξα.

    Φυσικά έχεις δίκαιο (όχι όπως πάντα γιατί δίκαιο έχει πάντα κάποια άλλη)

    όνειρα γλυκά σαν κάποια άλλη :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί φίλοι!

    Απευθύνομαι σε εσάς γιατί εμπιστεύομαι την ελεύθερη σας κρίση και σκέψη.
    Τις τελευταίες μέρες και ιδιαίτερα τις τελευταίες ώρες, φίλοι δημοσιογράφοι και πρόσωπα που επισκέφθηκαν το Προεδρικό, με ενημέρωσαν ότι κάποιοι επιχειρούν να με διασύρουν και να με συκοφαντήσουν ως άνθρωπο και ως επαγγελματία. Ελλείψει επιχειρημάτων, προσπαθούν με λάσπη και ψίθυρους να αντικρούσουν τα επιχειρήματα που δημοσίως καταθέτω. Ισχυρίζονται τάχατες ότι ο λόγος που τάχθηκα εναντίον του κουρέματος των καταθέσεων είναι επειδή έχω Ρώσους πελάτες.

    Αποφάσισα να απαντήσω δημοσίως επειδή οι αθλιότητες και οι συκοφαντίες έχουν ξεπεράσει κάθε όριο και επειδή νιώθω ότι με πνίγει το δίκαιο μου. Εδώ και πολλές μέρες, έχω αφήσει την οικογένεια μου και την δουλειά μου, για να δώσω τη μάχη για την Κύπρο και το μέλλον μας. Αυτό είναι το κίνητρο μου και αυτό μου επέβαλλε η συνείδηση και η ηθική μου. Να καταθέσω την άποψη μου στη δημόσια σφαίρα για να την κρίνουν οι πολίτες αλλά και αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις για το μέλλον μας.

    Είμαι και ήμουν εναντίον του κουρέματος καταθέσεων (ιδιαίτερα των μικρών καταθέσεων) γιατί πιστεύω ακράδαντα, με τις χρηματοοικονομικές μου γνώσεις και εμπειρίες, ότι ένα τέτοιο μέτρο δεν αποτελεί λύση, αλλά θα οδηγήσει σε διάλυση το χρηματοπιστωτικό μας σύστημα, την αξιοπιστία μας και το οικονομικό μας μοντέλο. Δεν ήμουν, αλλά στράφηκα εναντίον της Τρόικας επειδή οι σχεδιασμοί τους στρέφονται έκδηλα πια τον τελευταίο καιρό εναντίον των εθνικών μας συμφερόντων και στρατηγικών μας στόχων – όπως ανέλυσα πολλές φορές τις τελευταίες μέρες. Όμως, ήμουν, είμαι και θα παραμείνω υπέρ της Κύπρου με όλες μου τις δυνάμεις και μακριά από μικροκομματικά συμφέροντα και σκοπιμότητες.

    Για να σταματήσει όμως και όλη αυτή η άθλια σπερμολογία και επειδή ο δικός μου ουρανός είναι πεντακάθαρος, δηλώνω ότι οι πελάτες μου επηρεάζονται το λιγότερο από το όποιο κούρεμα γιατί, λόγω της φύσης της εργασίας τους, τα χρήματά τους είναι εκτός Κύπρου ενώ μόνο μειοψηφία εξ αυτών είναι Ρώσοι. Είτε αρέσει σε κάποιους κύκλους, είτε όχι, η εξειδίκευση μου είναι στον χρηματοοικονομικό τομέα. Είτε τους αρέσει, είτε όχι, έβλεπα και βλέπω το παγόβουνο που τώρα μας βυθίζει. Γι’ αυτό μιλούσα και μιλώ έντονα. Γι’ αυτό επιμένω σήμερα σε λύσεις εκτός Τρόικας. Γι’ αυτό και λυπούμαι που σήμερα δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι χειρότεροί μου φόβοι και οι προβλέψεις μου ότι θα οδηγηθούμε ΚΑΙ σε κούρεμα ΚΑΙ σε διάσωση τραπεζών – όπως προειδοποιούσα από το Σάββατο το πρωί, αφού ο μύθος της απρόσκοπτης ρευστότητας διαλύθηκε τελεσίδικα.

    Αντιλαμβάνομαι ότι ως απλός πολίτης μπορώ μόνο να προτείνω λύσεις και να τις αναλύω δημόσια. Δεν είμαι εγώ που αποφασίζω ή/και έχω την ευθύνη για την όποια απόφαση. Κατανοώ ότι οι προτάσεις μου δεν γίνονται αποδεχτές από κάποιους και ιδιαίτερα τους κυβερνώντες. Το σέβομαι απόλυτα. Αυτό όμως που δεν πρόκειται να δεχτώ ποτέ είναι η λάσπη που εκτοξεύεται εναντίον μου. Δούλεψα σκληρά και τίμια τόσα χρόνια. Καταβάλω τους φόρους μου στο ακέραιο και τηρώ τους νόμους.

    Αποχώρησα από θέσεις και προοπτικές όταν διαφώνησα και δεν επιτρέπω σε κανένα να σπιλώνει το όνομά μου!

    Καλή συνέχεια και καλή μας τύχη!

    Δρ. Στέλιος Πλατής
    Ανεξάρτητος Οικονομολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή